Join us at Through the Craft Room Door

Join us at Through the Craft Room Door
A Online Magazine for Crafters! Also we have a weekly challenge that you can play along every week in the ATG challenge as Well

The Januari-Februari Magazine Through the Craft Room Door

Welcome to Vote

Welcome to Vote
SEMIFINALE 3 – SVERIGE: “ÅRETS SKANDINAVISKE SCRAPPER 2016”

tisdag 26 maj 2015

Frihet och snart sommar!

Härliga Tisdag!

Hej på Er alla idag visar jag en Älva som jag har hittat i en colouringbook for adults på nätet.
Det finns otroligt mycket man kan hitta i dessa målarböcker. Kolla bara så det är ok att använda dem.
Det är inte samma som Pinterest så man tänker på att på Pinterest finns det stämplar utlagda som man faktiskt inte har lov att måla utan man måste gå in på stämplens hemsida och köpa stämplen..
Den här stämplen har jag väntat att måla. Har haft den i den omålade högen ett bra tag, men nu när det handlade om favoritstämplar i Copic Sverige och dess utmaning tänkte jag: Nu ska jag måla den..
Jag har använt Copics och kombo
Hud. E50-53 11 21 R81 E04
Hår: R000 R81 85 04
Vingar och byxor: YR00 03 06 61-67 99
Linne: YR 12 14  21-24 E15
Skor: Y21-Y28

Till kortet har jag använt Rosa gult och Grönt mönsterpapper från Landstoken
Jag har använt 5 olika Dies. Ville förmedla frihetskänsla och sommar så därför valde jag denna färgskala.. Grön spets tillsammans med prickigt gult band och ytterliga ett svagt gult och ett rosa band la jag till
Har målat en del rosor med Copics Y08 och YG03 för att sedan spruta coloring blender på rosen så färgen inte blev så skarp.. Ett bra tips om man inte har några bra färger på de färdigköpta blommorna hemma..
Alltså: Måla med copics på Blomman och sedan ta en liten sprayflaska med Various ink (Blendern)
Blendern är ju ofärgad. Du får precis den kulör som passar till ditt målade motiv..
På insidan har jag satt ditt en liten Notislapp för text..Eftersom jag just nu inte ska ge bort något kort har jag lämnat den rutan tom..väntar till rätt tillfälle att fylla i en passande text till den person som kommer att få detta kort :))
har sedan använt Landstokens gröna mönsterpapper här också men använt baksidan.

När man ger bort ett kort kanske man ibland ger bort något smycke eller en liten peng, till detta satte jag dit ett litet kuvert.. om man inte vill ge bort någon gåva i kuvertet så går det ju lika bra att skriva ett trevligt litet meddelande för att lägga i kuvertet..jag lovar att meddelandet från dig kommer att uppskattas med tanke på att ett handskrivet brev idag blir mer och mer sällsynt tyvärr..Tänk va bra att vi kortmakare finns som kan stångas om uppmärksamheten från mail och sms mm.....
Så här blev hon och kortet












Snabbtorkande lim är bra att ha.
Detta blir genomskinligt när det torkat

Ett litet presentkuvert satte jag dit..
Det kan man fylla med något passande

Dessa dies har jag använt till detta kortet..










                                        Ha det gott alla där ute och tack för att du tittade in!
Lämna gärna ett avtryck i kommentarerna så jag kan få säga HEJ till dig!

KRAM!


Cicci Vid Pennan

Utmaningar:

17 kommentarer:

  1. Underbart som alltid Cicci. Snoka gärna fram länken till målarboken o skicka till mig på fb... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heeej AM:))) så klart ska jag kolla det..är inte säker på Om jag sparat länken men ska försöka hitta😀😜
      Kramelikram😉

      Radera
  2. Allt blev så fint😊💕ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😜🌸 Susanne o tack för titten

      Radera
  3. Riktig så flott ble det, og passer helt supert til "Spring Colors" hos Through The Purple Haze, lykke til!
    Lisbeth, DT

    SvaraRadera
  4. Tack Lisbeth :) ja nu längtar man till semester och sommar😄

    SvaraRadera
  5. Lovely card :) I have no idea what is your all post about but love stamp, colors and flours are great!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hello Joanna
      The post is about Almody summer and freedom 😄 the color I Use is the spring for me and the Wings on the fairy means freedom for me😄 thank you for stoping by :)
      Hugs cicci

      Radera
  6. Stunning colours, I love all the textures and layers. Thank you for joining us for this months challenge. Sylvie, Craft for the Craic DT

    SvaraRadera
  7. Gorgeous card Cecilia - I love those colours (especially her hair!!) I also like to find images on Colouring Pages because there are some amazing pictures. Great choice of embellishments as well. Thank you so much for entering the TTPH challenge (use Spring Colours) this month, lots of luck to you.

    Hugs Sue Pxxx DT

    SvaraRadera
  8. Hello susie :))
    Happy that you like the colors :)yes coloring pages is a fantastisc place to find lovely image😄
    Hugs cicci :))))

    SvaraRadera
  9. Beautiful card! I love your coloring and that fairy image is so cute! Thanks so much for playing along with us this week in our Funday Friday challenge!
    Hugs,
    Jo
    ♥ Jo's Scrap Shack ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hello Ho and thank you for stoping by here:))) happy you like it pan fun to playing Along With Jo' s Scrap Shack
      Hugs cicci

      Radera
  10. Fabulous colouring and gorgeous embellishments! Thankyou for joining us this month at Craft for the Craic

    SvaraRadera
  11. Hello Ger
    Thank you for stoping by :) happy to playing Along With craft for the craic :)
    Hugs cicci

    SvaraRadera
  12. Awesome! Thanks for joining at ATSC: Summer Colors
    Hugs
    Dewi

    SvaraRadera