Welcome to Follow the blog

torsdag 21 maj 2015

Make it craftys April i olika skepnader!

Hej på  Er!

Vi närmar oss med stormsteg konfirmationer och Skolaavslutningar och snart är det inträde till sommarmånaderna..Juni lurar runt knuten :))
Det går i snabbt vill jag säga..
I blogggen i dag bjuder jag på En härlig stämpel från Make it Crafty och denna dam heter April och var en utmaning att färglägga..en KUL utmaning...Jag gjorde 3 stycken i olika hudfärger och visst är det spännande vad en eller två pennor kan förändra en stämpels karraktär....
Den första jag gjorde var en ganska ljus sådan copicsen jag använt är
Hud: E 50-53 21 11
Hår E 50-59
Linne: Y21-28 Y00
Ögon: Y21 Y26 28 E59 57 51



Så här blev hon  :))








En annan Variant av denna April blev så här:
Lite mörkare:
Hud: E 50-53 04 11 21
Hår: E50-59
Linne: V000-09





Den tredje blev ännu mörkare samma Kombo men mer av de mörka färgerna
Kul att prova!! Hon kanske blev i det mörkaste laget men det var sååå kul att sväva ut lite..
Linnet: YG03 61 99
Lite fulsnygg blev hon minnsann..haha

Jag har även använt en klick E15 till håret på den färgstarka versionen av Apriltjejen😄


Tack för att du tittade in och lämna gärna en hälsning så jag kan säga Hej!

Kram till Er alla!

 

Cicci Vid Pennan

 


8 kommentarer:

  1. Snyggt målat som vanligt! Kul att se Sevilla kulörerna på huden! Tack för att du visade!
    Kram Kerstin!💕

    SvaraRadera
  2. Tack Kerstin :))) det var kul att måla lite mer på den sista ...inte så snyggt kanske men roligt att göra nåt annat med huden...blir ju lätt samma gamla vanliga😄 kram

    SvaraRadera
  3. Jätte fina allihopa på olika vis, jag ska också göra tre olika varianter
    Kul också att du skriver nr på copicerna , så kan jag se hur fint det blir

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ..nja den sista blev ju nästan ful men det var riktigt kul att bara göra nåt annat hehe...ja gör det för kul i se samma stämpel i olika stilar 😄tack för Att du hälsade på😄

      Radera
  4. Från vår till sommar med solbrännan😎 April är en riktig skönhet som du lyckats jättebra med😊 jättesnyggt målat som vanligt

    SvaraRadera
  5. Va kul Lisbeth 😄 du knäckte koden👍😉 den sista hade jag egentligen tänkt slänga men orkade inte måla två nya:))) kram o sov s gott 💕

    SvaraRadera
  6. Du e så attans duktig Cicci <3 Älskar allt du gör Puss & Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ann-marie va du är snäll haha den sista mörka skulle ju göras om men jag orkade inte ..kul att måla lite annat...får väl måla lite i natt..jobbar du? KRAM

      Radera